Random Macating 22. maj: Cost per Hour

Cost per hour

Tredje udgave af Random Macating – ugens vigtigste Inbound Marketing nyheder.

Cost per hour

The Google-Twitter Deal Goes Live, Giving Tweets Prominent Placement In Google’s Results | Search Engine Land

Mange husker måske aftalen mellem Twitter og Google tilbage i 2009. Denne varede kun et par år. Men, nu er det sket igen. Denne gang i form af Twitter indhold, der bliver vist på engelske mobile søgninger i USA. Der er endnu intet nyt om, hvornår det bliver rullet ud i andre lande. Twitter har angiveligt lovet support til desktop og andre sprog i de kommende måneder.

 

Financial Times Rolls out ‘Cost per Hour’ Advertising Metric | Financial Times

Denne nyhed fra Financial Times er måske ikke helt i tråd med Inbound Marketing tankegangen, da den handler om måling af annoncer. Jeg synes alligevel at den er interessant, og ikke mindst at udviklingen mod en mere kvalitativ måleenhed for annoncer, faktisk er en udvikling hen imod Inbound Marketing.

Det der er sket, er nemlig, at Financial Times har udviklet en ny måleenhed der hedder CPH (cost per hour) som alternativ til klassiske CPM og CPC. Personligt synes jeg, at det er en god udvikling, da den tager højde for, hvor meget indhold/annonce forbrugeren konsumerer målt i tid. Dette kan også overføres til måling af inbound aktiviteter såsom video content og podcasts.

 

Why Good Unique Content Needs to Die – Whiteboard Friday | Moz.com

Rand Fishkin fra Moz har, ligesom mange andre, hørt sætningen ”content skal være godt og unikt”. Jeg er sikkert også skyldig i at have udtalt denne sætning. Udsagnet er nu heller ikke helt forkert.

Det som Fishkin vil frem til er, at for at indhold skal rangere højt på Google, skal det ikke bare være godt og unikt, det skal være 10 gange bedre. Én ting er selvfølgelig at konkurrere på vigtige søgeord i USA, noget andet er at konkurrere på det noget mindre danske marked. Derfor vil det nu nok for mange virksomheder i Danmark, være nok bare at lave godt og unikt indhold. Men, hvis du vil være synlig på en meget konkurrencepræget søgning, skal du faktisk lave noget indhold, som din praktikant ikke kan lave, og som du ikke selv kan lave over en weekend. Du skal involvere flere personer i organisationen, og der skal bruges ressourcer på research og udarbejdelse af grafisk materiale og lignende. Ellers kan du ikke være sikker på også at ranke højt om 1 år.

 

Why Schema Might be the Next BIG Ranking Factor | SEO Hacker

Er du kommet I gang med ’structured data’ i form af fx Schemas? Hvis ikke, kan du få en introduktion til begrebet her. Det er en smule teknisk, og der er meget mere end det du finder i denne artikel. Men, det kan være værd at gå mere i dybden med det i fremtiden. Måske det en dag bliver en ranking faktor.

 

Tak fordi du læste med. Og husk at dele med dine venner og kolleger.

 

  1. Reading this makes my decoiisns easier than taking candy from a baby.

Skriv et svar

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.