Random Macating 26. oktober: Lego rammer den Kinesiske Mur

Lego i stormvejr i Kina

Større Googleopdatering, Native Ads, og et Lego brand i stormvejr i Kina. Her får du alle ugens vigtigste Inbound Marketing nyheder.

Lego i stormvejr i Kina

Volatile Google SERP Fluctuation | RankRanger

RankRanger har såvel som Barry Schwarts raporteret om en mulig Google update omkring den 20. oktober. RankRanger har ikke set en lignende aktivitet i deres indeks siden 2013, og de forventer at den eventuelle opdatering er en kvalitetsopdatering (fx Panda), hvilket kun cementerer udviklingen mod semantic search.

 

Googles nye mor tjener penge | Business.dk

”Der var kontant afregning med en aktiestigning på næsten ti procent, da Google-koncernens nye moderselskab, Alphabet, torsdag aften kunne præstere et bedre kvartalsresultat end ventet takket være fremgang på mobilsøgninger og strengere kontrol med udgifterne.”

 

Velkommen til algoritme-økonomien | Business.dk

”»Data er det 21. århundredes olie. Men olie er noget sort, klæbrigt stads, indtil nogen laver det om til brændstof. På sammen måde er data ikke særlig intelligent, medmindre man har algoritmer, der fører til konkrete handlinger med værdi.«”

 

Native ads kræver solide KPI’er | Markedsføring

Der var gode og knap så gode nyheder til Native Advertisers og publishers ved dagens konference på Frederiksberg.

Det relativt nystiftede Native Advertising Institute havde nemlig inviteret Rebecca Lieb op på podiet som den første keynote speaker, og hun var en fornem, kritisk oplægsholder.

 

Er Lego nu blevet politisk? | Markedsføring

Lego er kommet i stormvejr.

”Den danske legetøjsgigant, Lego, har over weekenden fået enden på komedie i sociale og andre medier verden over. Årsag: Virksomheden har sagt nej til at levere klodser til den kinesiske kunstner og systemkritiker Ai Weiwei. Det skriver flere medier.”

 

Tak fordi du læste med. Og husk at dele med dine venner og kolleger.

 

Skriv et svar

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.