Random Macating 27. juli: Den (ikke) frygtede Panda

Panda 4.2

Den frygtede Panda er tilbage. Men skal vi egentlig frygte den? Eller er det bare et stort røgslør, som Google har planlagt? Random Macating er ugens vigtigste nyheder inden for Inbound Marketing.

Panda 4.2

Google Panda 4.2 Is Here; Slowly Rolling Out After Waiting Almost 10 Months | Search Engine Land

Barry Schwartz publicerede nyheden om, at Google nu har rullet den længe ventede Panda 4.2 ud. Han rapporterer at Google meddeler, at det kan tage måneder at rulle den fuldt ud. Google siger også, at Panda 4.2 har indflydelse på 2%-3% af engelske søgeresultater, hvilket ikke er voldsomt meget i forhold til tidligere ændringer. Du bør altså ikke se de helt store udsving i dine ranks over kort tid.

 

The TRUTH about Panda 4.2 – oncrawl / RT algo or Lie | Josh Bachynski

Josh’ teori om Panda 4.2, der blev annonceret i denne uge: “It’s a smoke screen. It’s nothing at all. It’s absolute bullshit. It’s complete and utter crap. It doesn’t do anything. They said they made a release. No one noticed a release. You want to know why? Cuz they didn’t. They didn’t release anything at all. It was complete bullshit.”

Josh har også andre teorier, der ikke er helt så skeptiske, men dem kan du jo selv høre i videoen.

Josh Bachynski har aldrig leflet for Google, og selvom han ofte har ret kontroversielle teorier bakker han dem altid op med facts og udtalelser fra Googles ansatte, hvilket er grunden til, at jeg altid følger Bachynskis videoer.

 

Google sletter 4.000 danske netsider | Berlingske Business

”Google har nu fjernet henvisninger til lidt over 4.000 danske netsider i det år, der er gået, siden EU-Domstolen dømte internetgiganten til at sørge for, at forældede eller irrelevante oplysninger blev fjernet fra søgeresultaterne.”

”43,3 procent af ønskerne er efterkommet, mens 56,7 procent er blevet afvist. Det svarer til, at 4.110 henvisninger nu udelades i søgeresultaterne.”

 

Det er enden på iPhones succes | TV2 Nyhederne

David Guldager interviewes om iPhonens fremtid. Den ser ikke voldsom lys ud ifølge ham. Iphone 6S forventes ikke at skabe nogen revolution, og på længere sigt vil kun et betydeligt bedre batteri kunne gøre en stor forskel. Og selvom det skulle lykkes, er der hele truslen fra andre medietyper såsom wearables (smartwatches fx).

 

Tak fordi du læste med!

Skriv et svar

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.