Content Marketing

Content Marketing

Der er ingen tvivl om at Content Marketing er er blevet fremstillet som det helt store hen over de seneste par år. Dette er bestemt også med rette! Alle virksomheder har noget at sælge. Og det er ikke længere nok at stå på torvet med megafon og brochurer for at blive kundens foretrukne brand, omend det også kan gøre en forskel. Selv traditionelle brands, såsom Coca-Cola og danske Silvan, der ellers har nok ressourcer til at annoncere på både TV og internet, har indset behovet for at implementere en Content Marketing strategi.

Content Marketing

 

Simplificering er kunsten i Content Marketing

Selv om du ikke er hverken Coca-Cola eller Silvan, og du måske står helt alene med marketingansvaret, er det netop dig der har mest at vinde med CM. Du kan ikke hamle op med mastodonternes budgetter, så hvorfor spille spillet på deres præmisser? Begynd med Content Marketing i dag, og udnyt din fleksibilitet og din ekspertviden til at skabe noget indhold der er i øjenhøjde med forbrugeren. Du behøver ikke en 80’er aktionhelt, der går i spagat mellem to lastbiler, for at få succes med CM.

 

Du er sikkert begyndt

Siden du læser dette, har du nok allerede indset vigtigheden af at komme i gang, og formentlig har du allerede arbejdet med Content Marketing i lang tid uden at vide det. De fleste virksomheder har i mange år delt ud af deres viden gennem brochurer og hundredevis af samtaler med kunder. Nu handler det bare om at gøre det tilgængeligt online.

 

Hvordan kommer man i gang?

Disciplinen er bred, og kan derfor virke meget uoverskueligt. For hvilket content skal man lave først? I hvilket format skal det produceres for at opnå succes? Og hvad er formålet med det enkelte stykke indhold?

Prioritering

Som sagt behøver du ikke at hyre hverken Jean Claude Van Damme eller Arnold Schwarzenegger. I første omgang bør du fokusere på Performance Content Marketing, atlså indhold der med sikkerhed giver en positiv ROI. Performance Content er indhold der resulterer i værdi på bundlinjen inden for en overskuelig fremtid. Du kan for eksempel begynde at besvare de 50 hyppigste spørgsmål du får fra kunder, og smide dem på en blog eller på en FAQ-sektion på hjemmesiden. Disse små artikler vil du også sagtens kunne bruge på de sociale medier! Muligvis går dine fans rundt med nogle af de 50 spørgsmål, og vil ikke have noget problem med at tage dialogen på LinkedIn eller Twitter.

Formater

Formatet er i første omgang ikke så vigtigt. Det skal nok komme naturligt til dig, om du laver det som tekst, video eller noget helt tredje. Det vigtigste er at din viden bliver tilgængeligt for dine købere. Når det er sagt, er video et af de bedste formater til rigtig mange typer indhold. Her kan man nemlig forklare og vise noget komplekst på meget kort tid. Jo nemmere du gør det for kunden jo bedre. I en tid hvor mobiltrafik udgør over 50% af webtrafikken, bør man dog supplere videoer med en tekst, da man ikke altid har en netforbindelse der kan afspille en video.

Formålet

Inden du begynder på content marketing, skal du overveje hvad formålet er med dit indhold – helt ned til hvert eneste stykke indhold. Er formålet at tiltrække mere trafik til hjemmesiden? Er formålet at generere flere online salg? Eller skal indholdet skabe loyale kunder? Brug hele købstragten når du laver indhold. Content marketing skal hjælpe dig med at nå nye potentielle kunder, prime leadet til at købe, og til sidst holde kunden loyal over tid.

 

Hvis du er interesseret i at høre hvordan jeg kan hjælpe dig med content marketing, kan du ringe til mig på telefon 28 15 80 15. Så kan vi tage en 100% ærlig snak om forventninger, erfaringer og betingelser.

Skriv et svar

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.