Glossary Terms

Permission marketing

Som et modsvar til de klassiske marketingdiscipliner, er permission marketing (PM) blevet et fokusområdet i mange virksomheders marketingafdeling. Direkte oversat kan man på dansk kalde det for tilladelsesbaseret markedsføring. Det vil sige at virksomheden først kommunikerer til køberen, når køberen aktivt har givet tilladelse, altså i det øjeblik køberen opsøger virksomheden. Dette kan ske gennem […]

SERP

SERP er forkortelsen af search engine results page. En search engine result page består af betalte resultater i toppen og i højre side, samt en række organiske (gratis) søgeresultater, der bliver prioriteret efter Google’s algoritme.   Eksempel Når du søger efter f.eks. “kenwood røremaskine” får du en side (SERP) med, 3 annoncer i toppen, efterfulgt […]

CMS

CMS er forkortelsen af Content Management System, altså et program man opbygger en hjemmeside i. Der findes uendeligt mange CMS’er, men det er nogle enkelte populære systemer der står for størstedelen af hjemmesider i Danmark. Content management systemer kan opdeles i forskellige kategorier, afhængigt af om man har brug for et system til at opbygge […]

Content Marketing

Content Marketing, eller Indholdsmarkedsføring, er baseret på kvalitetsindhold, der tiltrækker samt uddanner eller underholder potentielle kunder. Styrken ved Content Marketing er, at dagens forbruger, i højere grad end tidligere, benytter søgemaskiner og sociale netværk til at finde svar på spørgsmål og problemer. Virksomheder med et produkt eller service, der kan hjælpe denne forbruger, kan udnytte dette […]

SMM

SMM står for Social Media Marketing. Efter sociale netværksplatforme, såsom Facebook og Twitter, blev kommercialiseret, er Social Media Marketing blevet en vigtig del af virksomheders kommunikation med sine kunder. Disciplinen har endda flyttet marketingbudgetter fra traditionelle medier såsom TV, radio og print, for at få en dialog med kunde og potentielle kunder. Hvorfor flytte budgetter […]

Google Analytics

Google Analytics er et webanalyseværktøj webmasters ofte bruger til at analysere og rapportere på sin hjemmesides performance i form af bl.a. traffik og salg. Programmet er gratis, og er det klart mest brugte webanalyseværktøj i Danamark såvel som internationalt. Du kan oprette en konto på http://www.google.com/analytics/.

Link bait

Link bait er indhold på en hjemmeside, som er så godt (interessant, sjov, provokerende) at det tiltrækker naturlige links fra eksterne sites. Link baiting er derfor det, at skabe godt indhold, eventuelt promovere det gennem sociale medier eller annoncer, og så bare vente på at få eksterne links til din hjemmeside. Metoden er efterhånden ved […]

Rul til toppen