SERP

SERP er forkortelsen af search engine results page. En search engine result page består af betalte resultater i toppen og i højre side, samt en række organiske (gratis) søgeresultater, der bliver prioriteret efter Google’s algoritme.   Eksempel Når du søger efter f.eks. “kenwood røremaskine” får du en side (SERP) med, 3 annoncer i toppen, efterfulgt […]

Google Analytics

Google Analytics er et webanalyseværktøj webmasters ofte bruger til at analysere og rapportere på sin hjemmesides performance i form af bl.a. traffik og salg. Programmet er gratis, og er det klart mest brugte webanalyseværktøj i Danamark såvel som internationalt. Du kan oprette en konto på http://www.google.com/analytics/.

Link bait

Link bait er indhold på en hjemmeside, som er så godt (interessant, sjov, provokerende) at det tiltrækker naturlige links fra eksterne sites. Link baiting er derfor det, at skabe godt indhold, eventuelt promovere det gennem sociale medier eller annoncer, og så bare vente på at få eksterne links til din hjemmeside. Metoden er efterhånden ved […]

Rul til toppen