En ny Matt Cutts, og så alligevel ikke. Her får du Random Macating – ugens vigtigste Inbound Marketing nyheder.
Google Has New Head Of Web Spam But Won’t Be The “New Matt Cutts” | Search Engine Land
Matt Cutts er en af de mest kendte personligheder inden for søgemaskineoptimering, og hvem husker ikke da han i juli sidste år tog orlov fra sin stilling som Head of Webspam hos verdens største søgemaskine, Google. Danny Sullivan fra Search Engine Land meldte i sidste weekend ud, at Google nu har fundet en unavngiven afløser til stillingen. Matt Cutts er dog stadigvæk på Orlov.
Google Fixes Local Search Problems? | Search Engine Roundtable
Tre dage i træk skrev Barry Schwarts om rankændringer på lokale søgninger omkring den 15. maj. I den sidste artikel var meldingen, at Google har fixet en bug i forbindelse med deres location algoritmer, og ranks skulle eftersigende have rettet sig op igen.
Google Drops Biblical Answer For What Happened To The Dinosaurs | Search Engine Roundtable
Og nu til dagens sjove. Google Answer Box, altså den boks der indeholder et kort svar når du stiller et spørgsmål i Google, har til tider givet nogle kreative svar. Funktionen er baseret på en automatiseret algoritme, der henter informationen fra en relevant webside der besvarer spørgsmålet. Ofte er denne information fra Wikipedia og andre kendte sites.
Den 26. Maj tweetede Del Patrick (@WolfieSmiffed) følgende:
Grunden til hans frustration er, at Google har brugt et svar fra en, hvad jeg vil kalde, mindre videnskabelig kilde. Nemlig Answersingenesis.org. Svaret lød som følgende:
“Dinosaurs are used more than almost anything else to indoctrinate children and adults in the idea of millions of years of earth history. However, the Bible gives us a framework for explaining dinosaurs in terms of thousands of years of history, including the mystery of when they lived and what happened to them.”
A new in-depth report on consumer retail purchase behavior | Smart Insights
Smart Insights har refereret en ny britisk rapport om forbrugeres købsadfærd på forskellige medier. Jeg har tænkt mig at lave en artikel omkring hele undersøgelsen. Men ved første øjekast er noget af det mest interessante, at forbrugerne bruger computer til at researche produkter, og butikker til at købe. Dette følger meget godt eksisterende viden om emnet. Rapporten viser også, at der stadig er mange stationære computere i de britiske hjem. Så på trods af den store fokus på mobile hjemmesider, skal du ikke glemme computeren. Det er trods alt her folk foretager købet.
Tak fordi du læste med. Og husk at dele med dine venner og kolleger.