Searchmetrics er ude med sin årlige undersøgelse af Google ranking factors, og Google har mindsket synligheden i lokale listings.
Google’s Search Algorithm Could Steal the Presidency | WIRED
Folketingsvalget er for længst slut, men i USA er de allerede i gang igen, nu med primærvalgene. Eksperter psykologi og adfærdsforskning mener at Google, og sociale medier som Facebook, har mere magt end vi umiddelbart tror når det kommer til udfaldet af et nationalt valg.
Britisk undersøgelse slår fast: Unge vil have iPhones – ældre er til Samsung | DR
Apples iPhone er uden sammenligning den mest populære mobil hos de unge – mens dem med grånende hår i langt højere grad foretrækker Samsung-mobilerne.
Sådan lyder en af konklusionerne i den yderst omfattende årlige rapport om telemarkedet i Storbritannien, der udgives af den britiske telestyrelse, Ofcom. Det britiske marked er blandt Europas største, og det er ofte her, nye amerikanske satsninger som fx betalingssystemet Apple Pay får sin europæiske debut, mens vi i Danmark må vente lidt længere.
Google Updates The “Local Pack” Showing 3 Results Instead Of 7 | Search Engine Land
Googles Local Listings er i den seneste uge blevet skåret ned fra 7 til kun 3 søgeresultater. Dette betyder at mange firmaer, der tidligere lå mellem nummer 4 og 7 i de lokale resultater, nu ikke får nær så mange opkald eller besøg som tidligere. Top 3 firmaer derimod, vil i stedet få mange af disse tabte opkald, i hvert fald så længe de kan holde sig relevante for Googles algoritme.
The Top 5 Ranking Factors for 2015: How Strong is Your Hand? | searchmetrics
Searchmetrics er kommet med sin årlige undersøgelse af Google ranking factors. Du kan downloade den som PDF fra searchmetrics.com, og derefter læse den i ro og mag. Der er nemlig nogle ret gode pointer, som kan gøre dit SEO-arbejde en smule bedre. F.eks. er det interessant af keyword i domænet fortsætter med at blive mindre betydningsfulgt, samt at søgevolumen på domænenavnet er blevet meget vigtigere siden sidste år. Generelt har faktorerne fortsat den udvikling der gør det nemmere for de store brands/hjemmesider at outranke de små. Dette skyldes at Google finder det mere relevant at vise store kendte hjemmesider (brands) over de små og ukendte.
Tak fordi du læste med!