Random Macating 14. september: Apple ryster Googles annoncemarked

Kontoret rykkes hjem til Danmark

Det er snart en måned siden den sidste artikel i serien Random Macating udkom. Dette skyldes en række events og generel travlhed her de seneste tre ugers tid. Jeg har nemlig haft travlt med at flytte tilbage til Aarhus efter 6 måneder i Berlin kort efter en hård weekend med bryllup og tømmermænd i Leipzig, samt et projektopstart i forbindelse med min nye kunde Zalr, og slutteligt sidste uges indflytning i nyt kontor på Hermodsvej 18 i Åbyhøj (Aarhus). Alt i alt en spændende tid med mange udfordringer og nye bekendtskaber.

Nu er der heldigvis ikke flere undskyldninger. Så langt om længe kommer Random Macating i form af “Apple ryster Googles annoncemarked”.

Kontoret rykkes hjem til Danmark
“Tilbage i regnfulde Danmark” – Billede af Gabriel Santiago

Nu fjerner Apple alle internetreklamer – og gulvtæppet under google| MarketNews

“Apple vil for alvor stække Google. Og du er tilsyneladende en del af planen.

Vejen går nemlig igennem din browser hvor alle former for reklamer fremover fjernes, når du surfer på nettet gennem en smartphone eller computer.

Selskabet går derved ikke alene efter konkurrentens Android styrestem til smartphones, der foruden Apple´s IOS er verdens mest udbredte, men vil efter alt at dømme også kraftigt beskære Googles indtægter fra det lukrative online annoncemarked.”

 

Google May Add Structured Markup & Data To Ranking Algorithm | Search Engine Land

John Mueller fra Google har i et Google Hangout nævnt, at han godt kunne forestille sig at struktureret data bliver en del af Google’s ranking algoritme. På den anden side får han også sagt at “Just because it is done technically well, it doesn’t mean it is as relevant to the users as content that is not done as technically well”. Så han er alligevel en smule ukonkret, om det er det faktum at websiden har struktureret data (teknikken), eller om det er kvaliteten af indholdet, der giver gode ranks.

 

VIDEO: How To Steal SEO Traffic From Your Competitors [AMT-01 by Gael Breton] | Ahrefs

Gael Breton har lavet en videoguide til at skaffe links vha. SEO-værktøjet Ahrefs. I videoen forklarer han simpelt hvordan han udnytter værktøjet til at finde konkurrenter, og ikke mindst finde konkurrenternes bedste indhold og linkprofiler. Hvis du har 13 minutter, anbefaler jeg at du tager et kig på denne video.

 

The Impact of Queries, Long and Short Clicks, and Click Through Rate on Google’s Rankings – Whiteboard Friday | MOZ

Måske årets vigtigste Whiteboard Friday video fra Rand Fishkin og MOZ hvis du arbejder med SEO!

 

Ja, der er sket meget mere end disse fire ting de seneste par uger, ikke mindst Googles famøse logoændring, men jeg holder det kort så du ikke går i stå halvvejs.

Tak fordi du læste med!

 

Random Macating 14. september: Apple ryster Googles annoncemarked

En tanke om “Random Macating 14. september: Apple ryster Googles annoncemarked

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Rul til toppen