Google har igen sat overskrifterne, dog med lidt hjælp fra bl.a. Moz og Searchmetrics. Her får du nogle af de vigtigste inbound marketing nyheder fra den seneste uge.
Billede fra Carlos Luna
The Future of SEO: 2015 Ranking Factors Expert Survey Deep Dive | MOZ
Få dage efter Searchmetrics årlige ranking factor undersøgelse publicerede MOZ’ deres egen. Ud over den almindelige korrelationsbaserede undersøgelse havde de spurgt 150 SEO-eksperter, om hvilke faktorer de mener bliver forstærkede, uændrede eller mindre betydningsfulde i fremtidens Google.
Ranking factor undersøgelser: Pas på! | macating
De seneste par uger har resulteret i hele to store undersøgelser af Googles ranking factors. Den første kom fra Searchmetrics den 30. juli 2015 og den seneste kom fra Moz den 11. august 2015. Begge undersøgelser er korrelationsbasseret, som de fleste andre, om end Moz’ undersøgelse også inkluderer en kvalitativ undersøgelse med svar fra 150 SEO-eksperter.
Hvis du læser disse undersøgelser med henblik på at skabe bedre organiske resultater for din hjemmeside, skal du være meget opmærksom, og kritisk, over for de resultater der publiceres.
Is Google Experimenting With Bringing Twitter Into Desktop Search Results? | Search Engine Land
Der er nyt omkring Googles affære med Twitter. Nu bliver tweets ikke kun vist på mobil og i USA.
Is CTR A Ranking Factor In Organic Results? | Search Engine Land
Bartosz Góralewicz mener at have bevist, at Google ikke bruger click through rate som en ranking factor.
Google: I’d Love To Make Interstitials A Negative SEO Ranking Factor | Search Engine Roundtable
Interstitials, altså de pop-up sider der sommetider dukker op på en hjemmeside, fx når man skal tilføje sin alder før man kan få adgang, kan måske være på vej til at blive en negativ ranking factor.
De nominerede til årets Rambuk 2015 | Huset Markedsføring
Shortlisten til årets Rambuk er publiceret. Årets vinder må vist være mine gamle kolleger hos Dentsu Aegis Network, hvor Carat og deres 10 nomineringer fører feltet an. Godt klaret, og held og lykke!
Google-imperiet ryster posen og skifter navn til Alphabet | TV2
Fremover bliver Google kun et af flere datterselskaber under et nyt holdingselskab, der hedder Alphabet Inc, hvilket også bliver det navn, som selskabets aktier vil blive handlet under på børsen.
Tak fordi du læste med. Hvis du synes om Random Macating, skal du endelig dele artiklen med venner og kolleger.