Sorte links testes i Google søgeresultater

Adwords - Nye farver i Paid SERP

Google har nu i et par dage testet et nyt layout i deres søgeresultatsider (SERP). I stedet for den klassiske blå farve, som har været der siden tidernes morgen, tester Google nu en helt sort font.

Google Tester Sort Font i SERP's

Der er ingen tvivl om at layoutet er blevet meget mere clean i disse testversioner. Men links er naturligvis blevet mere anonyme, da de har den (næsten) samme farve som meta beskrivelsen. Det er nu kun URLen der har en tydelig (grøn) farve.

Hvis du arbejder med SEO bliver du nok nervøs for, om det nu er endnu en SERP ændring der fremhæver Google AdWords over de organiske resultater, men faktisk er farven på AdWords links også blevet sort i denne test. Der bør derfor ikke være nogen nævneværdig forskel i klikraten.

Adwords - Nye farver i Paid SERP

Umiddelbart er den gamle lilla farve, som vises efter man har klikket på et link, også blevet sort. Når jeg klikker på et link og efterfølgende laver den præcis samme søgning, forbliver linket i den samme sorte farve.

Hvis du vil se hvordan det almindelige, gamle SERP, med de blå (og lilla) links, ser ud, kan du se det her.

Click-through-rate

Sorte links testes i Google søgeresultater

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Rul til toppen